piątek, 25 grudnia 2015

WESELE PRZYJAZNE DZIECIOM/Child-friendly wedding

Kiedyś na wesela zapraszane byłe całe rodziny, od tych najmłodszych do tych najstarszych. Obecnie trochę się to zmieniło i coraz częściej Pary Młode decydują się na przyjęcie weselne bez dzieci. Dlaczego tak jest i czy decyzja o niezapraszaniu dzieci jest lepszym rozwiązaniem dla nas? Otóż w poniższym artykule spróbujemy przekonać Was, iż zorganizowanie przyjęcia, uwzględniającego również dzieci, nie musi być nadzwyczaj trudne, a korzyści z tego płynące mogą być zdecydowanie większe, niż nam mogłoby się to wydawać.



KORZYŚCI PRZYJĘCIA Z DZIEĆMI:

  • Po pierwsze i chyba najważniejsze, nie narazisz się znajomym, czy rodzinie posiadającej dzieci. Nie wszyscy, jednak spora część osób, mająca dzieci w zwyczajny sposób mogłaby poczuć się urażona tym, iż nie chcecie zaprosić ich całej rodziny.
  • To czasami jedyny sposób na to, by rodzice dzieci mogli być Waszymi gośćmi i tym samym utrzymać ich trochę dłużej na przyjęciu.
  • Dzieci wprowadzają niesamowitą pozytywną energię, są żywotne, często pierwsze inicjują i zachęcają do zabawy dorosłych.
  • Dzieci doskonale mogą sprawdzić się jako pomoc podczas ślubu, np. chętnie poniosą obrączki do ołtarza, już trochę starsze przeczyta Psalm podczas ceremonii, czy rozsypie kwiaty przed wychodzącą Parą z kościoła.
  • Za dzieci płacisz tylko 50% kwoty menu, lub całkowicie nic w przypadku tych najmłodszych do trzeciego roku życia.

8 POMYSŁÓW NA TO JAK UCZYNIĆ WESELE PRZYJAZNE DZIECIOM:

1. Decydując się na organizację wesela z dziećmi, musisz pamiętać o zaznaczeniu tego faktu na zaproszeniach. Napisanie imienia i nazwiska rodziców z dopiskiem "z rodziną" może być dla niektórych niejednoznaczne. Najlepiej zaraz za nazwiskami rodziców dopisz imiona ich dzieci. Natomiast nastolatkom, którzy skończyli 18 lat i jeszcze mieszkających z rodzicami, wypada wręczyć osobne zaproszenie.

2. Zanim stworzysz menu dla dzieci, przygotuj dla nich osobne stoliki, z niższymi krzesłami, tak by mogły same wygodnie zjeść, bez specjalnego nadzoru rodziców. Ponadto zadbaj o detale wystroju, kolorystykę obrusu, chusteczek, możesz przygotować dla nich osobno kolorowe plastikowe talerze i sztućce. Dodatkowo kolorowe napoje podaj każdemu z dzieci z innym kolorem słomki, wówczas nie pomylą im się kubki.

3. Stolik już jest, czas i na menu. Stwórz dla nich zupełnie oddzielne menu. Zwykle dzieci nie przepadają za typowymi zestawami obiadowymi, a tym bardziej za krewetkami, szparagami itp. Zaserwuj im frytki, hamburgery, pizzę, paluszki z kurczaka. Obiad na pewno zostanie zjedzony, a ich rodzice nie będą musieli biegać za nimi i ich specjalnie dokarmiać.
Stwórz osobno stolik z łakociami: ciastka, gumy, żelki, lizaki, kolorowe cukierki -M&Ms, masło orzechowe, ale nie zapominajcie, że owoce również są słodkie i lubiane przez dzieci.
Koniecznie dowiedźcie się, czy któreś z dzieci nie jest uczulone na jakiś alergeny, które ewentualnie trzeba będzie wykluczyć z potraw serwowanych.

4. Oprócz jedzenia zaplanujcie zakup drobnych zabawek typu korony plastikowe, samochodziki lub inne mniej kosztowne, a zajmujące te małe rączki i umysły. Możecie też zaaranżować osobny stoliczek do malowania farbami, kredkami, zabawy plasteliną, czy ciastoliną.

5. Jeśli na wesele zaprosiliście naprawdę sporo dzieci, warto pomyśleć o dodatkowych opiekunach-animatorach zabaw, którzy podczas całego wesela, będą sprawować opiekę nad gromadką, organizując im stale jakieś zabawy np. malowanie twarzy, gry, konkursy itd. Może uda też wynająć się osobną salę dla dzieci, gdzie umieścicie ekran z możliwością wyświetlania filmów anonimowych. Jeśli wasz budżet nie pozwala na wynajęcie kilku opiekunów, sytuację może uratować również klaun, karykaturzysta, czy mag, być może ktoś ze znajomych zgodzi się na przebranie np. za klauna.

6. Dzieci z reguły lubią pomagać, robić rzeczy, które zwykle wykonują dorośli. Nie bójcie się w związku z tym zaangażować ich w wiele spraw weselnych. Będą bardzo zadowolone i dowartościowane. Może to być roznoszenie ciasta gościom, uczestnictwo w oczepinach, niesienie obrączek podczas ślubu, sypanie kwiatami, trzymanie Pani Młodej welonu, odbieranie zdjęć z aparatu Polaroid.

7. Szczególnie małe dzieci potrzebują snu, miejsca na odpoczynek i regenerację, dlatego zorganizujcie przytulny, cichy kącik, a jeśli to możliwe, to pokój dla dzieci, które będą chciały dokonać drzemki. Możecie wynająć kilka kojców z pobliskiego przedszkola, lub zorganizować dodatkowe materace.

8. Niech upominki, prezenty dla dzieci będą nieco inne niż dla dorosłych. Dzieci bardziej będą cieszyć się nawet z kinder niespodzianki, niż z kilku słodkich migdałków. W innym wypadku mogą być, to także nieduże zabawi.


źródło: 
hillcountryweddingblog.com
www.notonthehighstreet.com
www.weddingbeepro.com -
www.mariagequebec.com -
imbueyouido.com
ohmyhandmade.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz