piątek, 25 grudnia 2015

JAK WYBRAĆ IDEALNY LOKAL NA PRZYJĘCIE WESELNE?/How to choose the perfect place for a wedding reception

Najpierw ślub, a zaraz potem przyjęcie weselne. No właśnie, które miejsce byłoby najlepszym miejscem dla Was do zorganizowania wesela?


By odpowiedzieć na to pytanie należałoby zastanowić się nad kilkoma kwestiami, te właśnie kwestie zostaną szczegółowo opisane poniżej, tak byście mogli bez żadnych wątpliwości podjąć decyzję o wymarzonym miejscu na uczczenie Waszej Nowej Drogi Życia.1. Na początek zróbcie listę gości weselnych. Policzcie ile będzie wśród nich dzieci, osób, które przyjdą tylko na obiad, lub na sam ślub. Oszacujcie na tyle ile to możliwe rzeczywistą ilość gości, która przyjdzie na pewno. W ten sposób będziecie wiedzieć jakiej wielkości sali szukać.

Jednak warto zdać sobie sprawę, iż sala przeznaczona wg lokalu na 100 osób, często może okazać się za ciasta dla jej kompletu, lepiej zostawić sobie trochę więcej przestrzeni, tak by goście nie trącali się łokciami i mieli swobodę w tańcu, wybierając salę w tym wypadku na 120 osób.

2. Następnym krokiem jest zdecydowanie się na typ lokalu, co będzie również zależeć od wybranej tematyki wesela. Jeśli np. wesele ma być w stylu biesiadnym wybierzcie wówczas karczmę, która bez specjalnych dodatkowych zdobień posiada klimat biesiadny. Jeśli jednak chcecie mieć wesele w stylu pary książęcej, lub zachwycić gości wykwintną elegancją wybierzcie dworek lub odrestaurowany pałac.
Jeśli tematyka ślubu pozostaje dla Was mniej ważna i po prostu zależy Wam na dobrej zabawie, tańcu i szaleństwie całej nocy możecie pokusić się o wybranie typowej sali weselnej zrobionej na potrzeby typowo weselne, lub po prostu restaurację w celu spędzenia kameralnego wieczoru z najbliższymi.

3. Ponadto pytajcie o szczegóły dotyczące sali, zadając sobie również kilka pytań o osobiste preferencje:
  • czy zależy Wam na sali tanecznej połączonej z salą jadalną, czy osobnej,
  • czy chcecie mieć do dyspozycji patio, ogród zaraz za salą, taras wyjściowy itp.,
  • czy na sali lub w pobliżu jest toaleta wyłącznie do dyspozycji Waszych gości,
  • czy możliwe jest dodatkowe dekorowanie sali wg waszego upodobania,
  • czy możliwe jest i czy będzie miejsce na wstawienie dodatkowego stołu słodkości, wędlin, drinków, czy przekąsek,
  • czy sala ma do dyspozycji stoły okrągłe i prostokątne oraz przybrania do nich,
  • czy lokal wynajmuje zewnętrzny katering, czy też posiada własnego kucharza, jeśli tak obejrzyjcie zaplecze kuchni, spiżarni,
  • ilu będziecie mieć kelnerów do dyspozycji,
  • czy będziecie mieli możliwość pozostawienia alkoholu dzień wcześniej w składziku,
  • czy jest i czy działa klimatyzacja, kiedy była wymieniana i używana,
  • czy posiadają dodatkowy generator prądu w razie awarii,
  • czy w danym terminie odbędą się w budynku jeszcze inne wesela, czy ewentualnie goście nie będą musieli wspólnie korzystać z łazienek, dzielić się ogrodem, patio itd.,
4. Zorientujcie się, czy wasi goście będą musieli przyjechać z daleka i czy nie będą potrzebować noclegu. Jeśli tak, poszukajcie takiego miejsca noclegowego, które będzie najbliżej Waszego lokalu, najlepiej w miejscu przyjęcia weselnego. Porównajcie oferty względem kosztów i warunków ogólnych.

5. Idealnie by było, kiedy Wasza wymarzona sala znajdowałaby się w pobliżu kościoła lub miejsca, w którym będziecie brać ślub cywilny. Zorientujcie się jakie ciekawe miejsca oferuje Wasza okolica, zapiszcie adres i jedźcie na zwiedzanie. Poczytajcie o nich trochę w internecie, spytajcie znajomych, może mieli do czynienia, z którymś z nich.

6. Umówcie się z kierownikiem lokalu na obejrzenie sali już udekorowanej na ślub, obejrzyjcie zdjęcia z wcześniej organizowanych tam wesel, umówcie się na degustację menu. A jeśli Wasza sala posiada restaurację, wybierzcie się do niej w celu zaobserwowania jak rzeczywiście podawane są dania, jak smakują, jak obsługiwani są w niej goście.

7. Na samym końcu koniecznie spiszcie umowę i ustalcie szczegółowy kosztorys wynajmu sali. Dokładnie ustalcie co wchodzi w cenę wynajmu sali.


Za co możesz spodziewać się dodatkowych opłat, lub upustów:
  • wynajem zamku lub pałacu, płacąc dodatkowo za komnatę,
  • korkowe, czyli dodatkowa opłata za zakup alkoholu poza lokalem,
  • pokój dla Pary Młodej gratis,
  • pokoje dla gości do 50% upustu,
  • menu dla dzieci do 50% mniej,
  • menu dla zespołu, kamerzysty, fotografa do 30% mniej,
  • dodatkowe pokrowce na krzesła płatne około 7 zł/szt. plus kokarda 3 zł/szt.
Często w cenie wynajmu lokalu jest wliczony chleb na powitanie Pary Młodej, kieliszki, które można potłuc, tort, napoje, posiłki, owoce oraz podstawowa dekoracja sali. To jednak nie jest regułą, należy więc pytać każdorazowo.



Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz